دبستان دخترانه دولتی صائب ناحیه 3 – مدرسانه
مدرسه دبستان دخترانه صائب یکی از بهترین مدارس استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز ناحیه 3 است.
دبستان دخترانه دولتی صائب ناحیه 3 تبریز | Gama.ir
دبستان دخترانه صائب یکی از مدارس دولتی ناحیه 3 تبریز در استان آذربایجان شرقی است.
دبستان دخترانه صائب ـ راهنمای مشاغل ایران
کد آگهی 1310; موقعیت آذربایجان شرقی › تبریز; آدرس تبریز، خيابان 22بهمن روبروى سیلو; تلفن ثابت ۴۴۳۸۸۹۹; تلفن همراه —; شرح خدمات — …
اسکان دبستان صائب (محله کوی فیروز، تبریز) – نقشه و مسیریاب نشان
اسکان دبستان صائب (ستاد اسکان) در محله کوی فیروز تبریز و خیابان اسلامی واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند بیمارستان شهید …
دبستان صائب در کوی فیروز | آدرس، تلفن، امتیاز و – بهترینو
مشاهده اطلاعات دبستان صائب – محله کوی فیروز تبریز | آدرس: تبریز، وزیر آباد | تلفن: | ، بهترین دبستان تبریز را بشناسید – بهترینو.
دبستان صائب تبریز؛ آدرس، تلفن، ساعت کاری – بلد
اطلاعات کامل دبستان صائب تبریز به همراه آدرس، ساعت کاری، شماره تلفن را در نقشه و مسیریاب بلد بیابید.
مدرسه ابتدایی هاشمیه(محله صائب تبریزی ، تبریز) – آدرس دقیق
مدرسه ابتدایی هاشمیه (محله صائب تبریزی ، تبریز). | 0 نظر. آدرس: تبریز محله صائب تبریزی سیدلر سیدلر. شماره تماس: 04135566412********* (مشاهده).
متوسطه مختلط صائب تبریزی پلدشت | دانشنامه مدارس
متوسطه دولتی مختلط صائب تبریزی از مدارس شهر پلدشت استان آذربایجان غربی در مقطع متوسطهی اول است.
دبستان دخترانه صائب تبريز – همکلاسی پدیا
دبستان دخترانه صائب تبريز. این مدرسه هنوز اطلاعات خود را تکمیل نکرده است، اگر مدیر یا یکی از کارکنان مدرسه هستید، میتوانید درخواست ویرایش اطلاعات ثبت کنید …
کلاس درس معلم استارایی در دامان طبیعت پایگاه خبری جماران
کلاس درس معلم استارایی در دامان طبیعت پایگاه خبری جماران
کلاس درس معلم استارایی در دامان طبیعت پایگاه خبری جماران
کلاس درس معلم استارایی در دامان طبیعت پایگاه خبری جماران
کلاس درس معلم استارایی در دامان طبیعت ایرنا
کلاس درس معلم استارایی در دامان طبیعت ایرنا
رحمت الهی استاد عاملی جلسه 2 کلیپ صوت متن ضیاالصالحین
رحمت الهی استاد عاملی جلسه 2 کلیپ صوت متن در این بخش از ضیاالصالحین بیانات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین استاد سید حسن عاملی را دربارهی رحمت الهی به مدت 53 دقیقه مشاهده میفرمایید. همچنین ببیند: رحمت الهی استاد عاملی کلیپ صوت متن جلسه اول «بسم الله الرحمٰن الرحیم» «اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم». با هر چه عشق نام تو را میتوان نوشت با هر چه رود راه تو را میتوان سرود بیم از حصار نیست که هر قفل کهنه را با دستهای روشن تو میتوان گشود سلام میکنم خدمت خانمها اقایان دوستان عزیزمان اهالی خوب سمت خدا. ان شاالله هر جا که هستید خداوند متعال پشت و پناه شما باشد. خیلی خیلی خوش امدید به سمت خدای امروز. اروز میکنم در این روزهای اسفند دل و جانتان بهاری و سبز باشد و ان شاالله پیشاپیش نیمه شعبان بر همهی شما مبارک و مهنا بهترینها را برای عزیزانم از خداوند متعال مسالت میکنم. حاج اقای عاملی سلام علیکم و رحمه الله خیلی خوش امدید. حجت الاسلام عاملی: و علیکم السلام و رحمه الله. خدای متعال را شاکرم که توفیق عرض ادب به محضر عزیزانم هموطنان مکرم حاصل شده است. از خدای متعال عنایات خاصه توفیقات مضاعف توشهی بسیار شایسته برای ابدیت سرنوشت شایسته و مقدرات بسیار خوب مخصوصا برای جوانان عزیزمان از خدای متعال مسالت دارم. از خدای متعال با تمام وجودم میخواهم که تولیت تربیت جوانهای ما را خودش به عهده بگیرد و «یتولی الصالحین» و پدران و مادران را در ادای دین پدری در ادای دین مادری نسبت به نسل جدید و فرزندان موفق بکند. ان شاالله نسل فاخری داشته باشیم که ایران عزیز ما با این عزیزان و در سایهی نسل فاخر عزت و استقلال و حاکمیت شایسته ملی خودش را همیشه داشته باشد. شریعتی: ان شاالله. حال شریف و مبارک چطور است حجت الاسلام عاملی: خدا را شکر. شریعتی: الحمدالله. چقدر خوشحالیم خدمت شما هستیم. از همین جا به بهانهی حضور حاج اقای عاملی به همهی مردم عزیز و شریف اردبیل هم سلام میکنم و چقدر خوشحالیم که بهانهای میشود حضور حاج اقای عاملی که یاد بکنیم از همهی اذریهای عزیز و ان شاالله هر جا هستند خداوند متعال پشت و پناه انها باشد. راجع به رحمت و محبت الهی هر چقدر بگوییم کم گفتیم. از ماه رجب شروع کردیم و حالا هم به شعبان رسیدیم و نکتههای لطیف و ناب شما. حجت الاسلام عاملی: «بسم الله الرحمٰن الرحیم». بیان شد که اساس خلقت محبت است و غیر از این نمیتواند باشد و الا خلقت صورت کریهی به خودش میگیرد زندگیها مختل میشود امیدها مبدل به یاس میشود و انسان زنده به امید است. تمام عالم جلوهای از رحمت خدا است «رحمتی وسعت کل شی» و رحمتش «سبقه علی قضبه» یعنی اول رحمت است در مرحلهی دوم به خاطر رفتار خاصی که از انسانها صورت میگیرد غضب درست میشود غضب تصمیم اول خدا نیست. و در این باب صحبت شد که این همه خدای متعال مظاهر رحمت عطوفت دارد بالاترین لطف خدا در حق بشر چیست. حرف هایی را گفتم. یک جملهای را گفتیم و ان هم این است که بالاترین لطف خدا برای انسان این است که یک قاب تصویری از خودش درست کرده است تا انسانها این جمال را تماشا بکنند لذت ببرند و هر کجا جمال هست بصورت قطعی و حتمی عشق هم کنارش هست. و بالاترین لذت در عشق اسمانی در عشق قدسی است. ان که به ذایقهاش بالا امده است ذایقهی بزرگ قلب بزرگ پیدا کرده است بلوغ پیدا کرده است لذت اش با لذتهای انسانهای عادی فرق دارد. بالاترین لذت ان جایی است که مطالعهی جمال میکند. نماز یعنی مطالعهی جمال ذکر یعنی مطالعهی جمال «اقم الصلاه لذکری» در محاضات حضرت حق که قرار میگیریم جمال حضرت حق را مشاهده میکنیم. جمال هر چقدر که درجهاش بالا رفت حرارت عشق بالاتر میرود. اتش است این بانگ و نیست نای هر که این اتش ندارد هیچ باد وقتی که عشق اسمانی امد کنارش اتش هم است. و از حافظ شعر خواندیم که عشق خدا بر همه عالم زد همه جا را اتش زده است عشق خدا. شریعتی: عشق پیدا شد و اتش به همه عالم زد. حجت الاسلام عاملی: بله. ان وقت صحبت ما سر این است که عشق رمانتیک عشق قدسی که صحبت میکنند همین جا است. بقیه هوس است لذتهای مقطعی است لذتهای عضوی است. وقتی که اینها تمام شد موسم اش گذشت سیر صعودی ندارد حالات جدید ندارد. انسان زنده به تازه است. افسردهام از کهنه خدایی که تو داری هر لحظه مرا تا ز خدای دگری هست بعضیها چشمشان کور است جمال حضرت حق را اینجا نمیتوانند ببینند. یک روایتی خواندیم که در اخرت بعضیها میگویند ما خدا را دیده بودیم در دنیا. چه روایت قشنگی است. ان وقت ان جا خاک بر سر میکند که چرا رفتم سراغ مجازی عشق مادی گردبادی را به طرف به قول صایب تبریزی: گردبادی را که میبینی تو در دامان دشت روح مجنون است ان جا خاک بر سر میکند که عمرم را کجا گذراندم در جاهایی که هیچ خروجی برای ابدیت من نداشته است. چه لذتی بود چه خوردنی بود. افلاطون میگوید: «سرمایه خود مساز ان چه که از ذات تو جداست». در ذاتش ملکات عاریه دست نکرده است اعتلای نفس ناطقه درست نکرده است بهشت هم صورتی از مراتب انسانیت است هر چقدر انسان هستی متنعم هستی. انسان کامل اسم اعظم خداست و پل صراط هم پل انسانیت است. «الصورت الانسانیه هی الجسر الممدود بین الجنه و النار» مقدمه تفسیر صافی را عزیزان ببینند. میگوید که انسانیت کتابی است که خدا با دست خودش نوشته است. «و هی الکتاب الذی کتب الله بیده» اگر خدا قلم به دست بگیرد بخواهد یک کتابی بنویسد چه میشود میشود انسان. چقدر ارزش دارد. «و هی الکتاب الذی کتب الله بیده» و لذا این کتاب را نباید برد در قبرستان دفن کرد. یک اقایی میگوید که ثروتمندترین نقطه دنیا قبرستان است چون استعدادها را میبرند ان جا دفن میکنند. یک عمر از ان ثروتها استفاده نکرده است ثروتی که با «نفقت» شروع شده است. خدا که روح ندارد اینها که نیست. یک چیزی است که دیگر تعبیر بالاتر از این نبوده است با الفاظ دنیوی. الفاظ دنیوی برای امور دنیوی است امور اخروی در این قالب قرار نمیگیرد اینها از طریق ناچاری است. چون سر و کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد حضرت امام در درس اخلاقشان میگویند. میگویند خدا که در قران صحبت کرده است بهشت است و «مما یشتهون» است و اینها اینها همه از باب این است که: چون سر و کارت با کودک فتاد پس زبان کودکی باید گشاد انسان هر چقدر که بزرگ شد به تناسب بزرگی ذایقه بزرگ میشود لذتها عوض میشود جلوههای عالم همه عوض میشود همهی اینها را برده است در قبرستان دفن کرده است. «الناس معادنک معادن الذهب و الفزه» انسانها به مثل مثل معدن طلا و نقره میمانند. روایت است از حضرت ختمی مرتبت. از ان کلمات جامع حضرت است. که این معدن را چه کار میکنند استخراج میکنند استفاده میکنند. یعنی انسان قابلیت عروج دارد. عروج نکرده است «اخلد الی الارض» به تعبیر قران. در حالی که میتوانست عروج بکند. «الارواح شریعه طیور السماویه» روایت است که ارواح بشری پرندههای اسمانی است. «فإذا التفت بالعلم سارت ملایک» اگر سر و کارش با علم باشد میشود مثل ملایکه که نورانیت محض است. «فإذا التفت بالجهل» وقتی سر و کارش با جهالت شد «سارت حشرات الارض» مثل حشرهی زمین کوچک کوچک میشود. سر چه با هم دعوا میکنید سر چیزهایی سر و کله هم میزنند که ننگ است واقعا عار است مداقی میکنند. سر چه چیزی مداقی میکنند تو من را دعوت نکردی من تو را دعوت کردم. «لا تتاقوا وزنا بوزن» چقدر تعبیر خوبی است در رفتارهای اجتماعی. حضرت فرمود از همدیگر وزن کشی نکنید مداقه نکنید. تو این کار را کردی من هم این کار را میکنم. خدا یک مقامی دارد به نام رفعت حضرت فرمود کاری کنید که به ان مقام برسید. «اطلب رفعت عند الله» بروید پیدا کنید ان مقام را که اسمش «الرفعت عند الله» است رفعت ان هم «عند الله» مقام «عند الله» دارد. مقام «عند الله» مقام ولی اعظم خداست. «لیس بین الله و بین السطر و لا دونه حجاب» بین خدا و ولی خدا سطر حجاب نیست. گفتند چطور برسیم به «رفعت عند الله». حضرت فرمودند: «تعفوا و امن ظلمک و توتیه من حرمک و تصل من قطعک» هر سه مخالفت با نفس است نفس نمیخواهد. اقای مشکینی فرمودند هر مخالفتی با نفس یک مقام است. «تعفوا و امن ظلمک» کسی که ظلم کرده است تو ظلم نکن عفو کن در امور شخصی. پیغمبر ما «لم ینتصر لنفسه» هیچ وقت انتصار لنفسه انتقام برای خودش نداشت. دوم «و توتیه من حرمک» اگر کسی تو را محروم کرد تو او را محروم نکن تو عطا کن اعطی کن. «و تصل من قطعک» کسی که رابطهاش را با تو قطع کرده است صله رحم را قطع کرده است تو نگو که ان بیاید پیش من چرا من پیش او بروم. خودت را بشکن تا پیش خدا بالا بروی. «من تواضع رفعه الله و من تکبر وضعه الله». شریعتی: اینها در واقع شکوفایی استعداد رفعت و عروج ما است. حجت الاسلام عاملی: یعنی ان قابلیت هایی که در. «یسیلونک ماذا ینفقون اولی العفو» خدا هر کجا عفو کرده است تو هم عفو کن خدا هر کجا عفو نکرده است تو هم عفو نکن. یک خانوادهی ارمانی ما گفتیم که الان هم دانشگاه ما مفصل دارد روی خانواده ارمانی کار میکند. اول گفتیم کار کردند روی دانشگاه ارمانی در گام دوم یک برنامهی مفصلی ریخته شد دانشگاه ارمانی که به درد مردم بخورد گره کار مردم باز بکند اخرین یافتههای علمی را داشته باشد اخرین یافتههای مدیریتی دنیا در دانشگاه را داشته باشد حدود 200 مقاله امد. و تشکر میکنم از دانشگاههای دیگری که اعلان امادگی کردند که این را اجرا بکنند که ما دیگر دوران ازمون و خطر گذشته است. یک مدیریت ارمانی هم فضای ارمانی اموزشی و هم فضای ارمانی تربیتی در دانشگاه برای امانت هایی که مردم به دانشگاه سپردند. شریعتی: یک دانشگاه تراز و معیار. حجت الاسلام عاملی: احسنت. حالا شروع کردیم خانوادهی ارمانی. بسیار بسیار ضروری است. خانوادهای که ارمانی است ارکانی دارد این ارکان تبیین بشود. اگر مرد خانه یک خطای بزرگی کرد اگر زن خانه یک خطای بزرگی کرد اگر فرزند یک خطای بزرگی کرد. معیار خدا هر کجا بخشیده است تو هم ببخش خدا هر کجا نبخشیده است تو هم نبخش. «إن الله لایغفر أن یشرک به» شرک را نمیبخشد «و یعفر ما دون ذلک» بقیه هر چه هست خدا میبخشد شما هم وصف خدا را داشته باش. «یسیلونک ماذا ینفقون قل العفو» روز قیامت خدا میفرماید هر کس گردن من ضمه من حق دارد بلند بشود. مردم تعجب میکنند مگر میشود کسی حریم از خداست مگر میشود کسی ضمه خدا حق داشته باشد. حضرت جبرییل امدند سراغ حضرت ایوب گفتند چه نشستی بلند شو دعایی بکن حوصله خدا صبر خدا خیلی بالاست. این جوری که در روایت است حضرت ایوب فتیله را بالا کشید. گفت خدایا میخواهم محاجه کنم. یک ابری بالاسرش ایستاد محاجه کنیم. گفت خدایا مال من را گرفتی صبر کردم یا نه گفت بله. عافیت مرا گرفتی صبر کردم یا نه بله. فرزندانم را گرفتی صبر کردم یا نه بله بله بله. ان وقت خدای متعال یک سوال کرد. تا این سوال را کرد یک مشت خاک را فورا برداشت به دهانش ریخت حضرت ایوب. خدا فرمود این صبر را چه کسی به تو داده است فورا متوجه شد که چه اشتباهی کرده است. حالا روز قیامت خدا میگوید که هر کس ضمه من حق دارد بلند شود. چه کسانی بلند میشوند میگویند خدایا مگر میشود کسی ضمه تو حق داشته باشد خدا میگوید بله. این ایه خوانده میشود: «فمن عفا و اصلح فاجره علی الله» کسی از حقش میگذرد تا اصلاح امور بشود از حق خودش میگذرد تا اصلاح ذات البین بشود ان قدر خدا مشتری است. به ملایکه میگوید شما بروید کنار خودم باید تولیت رسیدگی پذیرایی از این اقا و خانم را داشته باشم. این را با چه معامله میکنیم با تشفی خاطر از زرگری به کوزه فروشی رسیدهای خاکت به سر ترقی معکوس کردهای حالا بحث ما برمی گردیم به اصل بحث که جمال حضرت حق وقتی که فوران کرد حرارت عشق هم فوران میکند. کسی این محرمیت را پیدا کرد این سهم را و این نصیب را از خدا گرفت ثابت کرد که عاشق است برای خدا خدا هم داد ان وقت دیگر بیقراری شروع میشود. «لایقر قراری دونک»؛ این که میگوید امام سجاد «لایقر قراری دونک» یک وقت فرصت بشود من این جا یک بحثی داشته باشم که هر معصومی یک جملهای دو جملهای گفته است که این جمله خیلی خیلی مقدمه میخواهد امر خلق الساعه نیست. از این جمله فهمیده میشود که در اوج هستند در ان ذره عرفان است که توانسته است این جمله را بگوید. شریعتی: یعنی پشتوانهی خیلی محکمی. حجت الاسلام عاملی: کسی نمیتواند برود «لایقر قراری دونک». معلوم میشود چه مراحلی را طی کرده است که توانسته است این جمله را بگوید. حضرت امام میگوید من یک عمری است این دعاها را از زبان معصوم میخوانم از زبان خودم بخوانم دروغ میشود. یک عمری باید کار بکند تا برسد به این جا که «الجنه کمن قد راها فهم فیها منعمون هم و النار کمن قد راها فهم فیها معذبون» کسی اگر خودش طی بکند به این نقطه برسد یک وقت متوجه میشود که علی بن ابوطالب در کجا ایستاده است. یعنی عارف به نقطهای میرسد که الان انگار در برزخ است. تمام جلواتی که میبیند احساسش این است که من الان در برزخ هستم. ان اقایی که کار بد کرده است فاسق بوده است کافر بوده است از دنیا رفته است تا چشمش را میبندد ان اگاهی که به او میرسد ناگهان اولین حرفی که میزند میگوید: «رب ارجعونی» ان لحظه به عارف عارض میشود. انسان عارف در هر لحظه در ان حالت است. ببینید حضرت چقدر راه را طی کرده است عقبات را طی کرده است تا توانسته است این جمله را بگوید «الجنه کمن قد راها» انگار که انسان متقی الان در داخل بهشت است «فهم فیها منعمون». «هم و النار کمن قد راها» انگار الان داخل جهنم است «فهم فیها معذبون» و در عذاب جهنم است. اصلا در دعای کمیل امیرالمومنین خودش را فرض کرده است در جهنم است از داخل جهنم با خدا حرف میزند. چقدر شریعتی: حاج اقا فرازهای عاشقانهی مناجات شعبانیه هم همین طوری است همه همین طوری است. حجت الاسلام عاملی: بله. «واجعلنی ممن نادیته فاجابک ولاحظته فصعق لجلالک» این از خدا صعق میخواهد. چقدر باید انسان عروج بکند که صعق بخواهد. صعق یعنی یک تجلی از خدا صورت بگیرد. ان قدر امام صادق امام باقر یا امام سجاد گفت: «مالک یوم الدین» غش کرد. گفتند چه شد. حضرت فرمود: «ما تکررها حتی سمعه من یقولها» ان قدر تکرار کردم تا این که از گویندهاش شنیدم. بعضیها ایراد میگیرند به روایات شیعه که حضرت میگوید: «سمعت الله یقول». حالا یک جملهای را از امیرالمومنین میخواهم عرض کنم که نشان میدهد به کجا رسیده است. «ولؤ جعل الذی کتب لم تستقر ارواح فی اجسادهم طرفت عین» مربوط به بحث ما هم هست. میگوید که جان انسان عارف گاهی ان قدر خالص میشود عیارش میرود بالا خلوص خلوص خلوص تا این که دیگر نمیتواند این جا بماند. این جا ان قدر برایش تنگ میشود لحظه لحظات چنان سنگین میشود. این را چه کسی میفهمد این که به این سنگینی رسیده است. مال مدرسه نیست امر خلق الساعه نیست. این که میگویم بعضی عبارات نشان میدهد نیم رخی از صورتش باز کرده است. حضرت فرمود: «ما اقفیناک اکثر مما اظهر لکم» ان مقداری که ما صورتمان را از شما گرفتیم ان خیلی بیشتر از ان مقداری است که صورت خودمان را برای شما باز کردیم. گاهی یک نیم رخی. فلذا جای تعجب است که با ان جمال حضرت حق که تسخیر کرد حضرت ختمی مرتبت را رفت معراج. معراج رفت یعنی ایهها کما و کیفا فوران کرد. ایات ما همینها است که میبینید. یک عوالم جدیدی ایه هایی که ایویت اش کما و کیفا یک چیز دیگر از پیغمبر ما باز شد. جمال حضرت حق چنان برای حضرت حق کشف شد. چطور توانست 63 سال زندگی بکند. یک اقایی میگوید ثابت بکنند معراج را. تو ثابت کن که این جا بوده است. 63 سال چطور توانسته است این جا بماند حضرت. فلذا وقتی در ان لحظه گفتند یارسول الله میخواهی بمانی یا میخواهی بروی. حالت احتظارش بود. حضرت فرمود: «الرفیق الاعلم» دیگر نمیتوانست بماند. شریعتی: این دنیا برایشان تنگ است کوچک است از بس که روحشان بزرگ است. حجت الاسلام عاملی: احسنت. این جا امکان تجلی هم برای انها نیست در حصار زمان و مکان. تعبیر را نگاه کنید. «و لولا الاجل الذی کتب الله علیهم لم تستقر ارواحهم فی اجسادهم طرفه عین» جان ان قدر خالص میشود که دیگر طرفه عین نمیتواند این جا بماند برود. فلذا خدای متعال پیغمبر ما را برد. یعنی رفته رفته چنان جان حضرت اجیر شد خلوصش عشق به حضرت حق حرارت این عشق ان قدر بالا رفت که باید از این عالم میرفت. شریعتی: حاج اقا این وقتی اتفاق میافتد که تو از دنیا بزرگتر بشوی و از دنیا عبور کنی و بگذری. حجت الاسلام عاملی: و خدا این کار را کرده است. خدا فرموده است که مرا اسمان نگرفت زمین نگرفت قلب مومن گرفت. یعنی تکانی بخور تو میتوانی ان قدر بزرگ بشوی بزرگتر از اسمان بزرگتر از زمین. که حضرت فرمود خدا میگوید که زمین و اسمان نگرفت ولی قلب مومن گرفت یعنی در قلب انسان این استعداد هست این قابلیت بعد از مرگ نمیگذارد. میگویند: «ولات حین مناص» دیگر راه بازگشتی نیست. پیغمبر ما جانش خالص بود. حضرت ایت الله حسن زاده املی میفرمودند گاهی جان انسان ان قدر خالص میشود خالص میشود بدن قلاف است دیگر قلاف نمیتواند حمل بکند پاره میشود. من از شما سوال میکنم. شمشیر در قلاف میبرد شریعتی: نه. حجت الاسلام عاملی: امکان ندارد. تنها شمشیری که در قلاف برندگی دارد شمشیر جان انسان عارف است ان پاره میکند. شریعتی: ان میتواند بزرگتر بشود. حجت الاسلام عاملی: بله. یک شعری است در زبان عربی معاصر. یک شاعر سودانی گفته است. گفته است: «السیف فی قندهی لانقشی مضاربه» شمشیر تا در قلاف است هیچ ترسی ندارد که برندگی داشته باشد. «و السیف عینک فی الحالین» اما شمشیر چشم تو هم در قلاف هم خارج قلاف میبرد. این شعر را حضرت اقای شریعتی این یک بیتی که برایتان خواندم یک عنوانی به این بیت دادند عرب معاصر. گفتند: «ابلغ بیت قیل فی الغزل فی العصر الحدیث» در زمان معاصر بلیغترین شعری که در زبان عربی در غزل گفته شده است همین شعر است. شاعر یک کاری کرده است بالاتر از این در زمان معاصر در غزل در زبان عربی گفته نشده است چون قصه دارد. حالا قصهاش علی الله عرض میکنم. این برای شاعر سودانی است. این شاعر سودانی مریض میشود در بیمارستانی در لندن بستری میشود. پرستاری که میاید به او رسیدگی بکند از چشم این پرستار این چگونه بوده خوشش میاید. یک بار دو بار سه بار که به چشم او نگاه میکند این پرستار میرود به مدیر بیمارستان اطلاع میدهد. میگوید که یک مریضی هست این چشمش از چشم من جدا نمیشود مدام به چشم من نگاه میکند. شریعتی: یعنی عاشق چشمم شده است حجت الاسلام عاملی: احسنت. رییس بیمارستان میگوید که این دفعه که میروی یک عینکی افتابی بزن که دیگر چشمت معلوم نباشد و به چشم تو نگاه نکند. این شاعر میبیند که این پرستار امد اما عینک زده است. این شعر را میگوید. شریعتی: پس یک بار دیگر شعر را بشنویم. حجت الاسلام عاملی: بله. میگوید: «السیف فی قندهی لانقشی مضاربه» مضرب محل زدن. میگوید شمشیر وقتی در قلاف باشد ما نمیترسیم که خرابی درست بکند و پاره بکند. شریعتی: از ان در امان هستیم. حجت الاسلام عاملی: در امان هستیم. «و السیف عینک» اما شمشیر تو چشم تو «فی الحالین» داخل قلاف باشد. شریعتی: عینک بزنی نزنی کشته داده است. حجت الاسلام عاملی: این شعر را که میگوید ترجمه میکند برای پرستار خانم پرستار شروع به گریه میکند. حالا اینها همه عشق مادی است شما بالاتر بروید. اینها در برابر ان اصلا قابل قیاس بگوییم کودکانه است و اینها خیلی کم گفتیم. یعنی جمالی که حضرت حق از خودش نشان داده است برای بشریت بعنوان پذیرایی بعنوان لطف جمالش را عرض کرده است عرضه کرده است و به دنبال جمال هدیه داده است به ما عشق قدسی را عشق پاک را. گر نبودی بهر عشق پاک را کی وجودی دادمی افلاک را ان دیگر قدرتش ببینید تا کجا است. شریعتی: شاید این عشقهای مجازی و اینها همین دانه پاشیدن است که ما به سمت همان عشق حقیقی برویم. حجت الاسلام عاملی: این بحثی دارد باید باز بشود. این طوری نیست که بگویند «المجاز حقیقه» این یک توضیحی دارد که گاهی انحرافاتی میشود با ان توضیحاتش یک وقتی وارد میشویم. شریعتی: بحث مفصلی دارد. حجت الاسلام عاملی: بله. از این طرف که صحبت پذیرایی از این به بعد است. وقتی جمال امد عشق حضرت حق امد نمیشود که عشق از یک طرف باشد. عشق دو طرفی است «یحبهم و یحبون». از ان طرف این بار عشق شروع میشود و انسان میشود محبوب. هر معشوقی اگر اشتباه نکنم ثناعی است که شعرش را یک وقت برای شما میخوانم هر معشوقی عاشق است. مال عطار است. هر معشوقی عاشق است. یعنی شما که خدا را معشوق شماست دوست دارید ان معشوق برمی گردد میشود عاشق عاشق شما که خدای متعال عشق به ما داشته است که شروع کرده است کار را «یا مبتدعا بنعم قبل استحقاقها». ان وقت ما میشویم محبوب. یک وقتی ما خدا را دوست داریم یک وقت خدا ما را دوست دارد. «اللهم انقلنی من ذکری الی ذکرک» خدایا من دارم تو را ذکر میکنم. این یک رتبه است اما رتبه بالاتر این است که تو مرا ذکر کنی. علامه طباطبایی را ان لحظات اخر گفتند یک نصیحتی بفرمایید این ایه را خواند: «اذکرونی اذکرکم». «اللهم انقلنی من ذکری الی ذکرک» اگر «الی ذکرک» باشد چه میشود «ولا تترک بینی و بین ملکوت عزک باباالا فتحته ولا حجابا من حجب الغفله الا هتکته حتی تقیم روحی بین ضیا عرشک» اگر او بیاید این گونه میشود. یعنی تمام حجابها را کنار بزن روح من را ببر در محاضات ضیا عرش خودت قرار بده. یعنی اینها عملی است که به ما گفتند اینها را از خدا بخواهید. ان وقت طرف امد شد محبوب خدا. «اللهم عن تکره ما عبد فجعلنی کما تحب» چه دعای خوبی است. خدایا تو همان هستی که من دوست دارم من را هم قرار بده ان جوری که تو دوست داری. در عالم معنا یک چیزی درست کردند و مطلب درستی است. حضرت موسی گفت خدایا من که کریم الله بودم با من تکلم کردی نجوا کردی «لنریه من ایاتنا الکبری» ایات کبری به من نشان دادی چرا من را معراج نبردی. حضرت ابراهیم هم میگوید خدایا من خلیل الله بودم خودت گفتی «اتخذ ابراهیم خلیلا» به مقام خلد رسیدم من را انداختند اتش نسوختم چون اتش خلد بالاتر از اتش هیزم بود. شریعتی: که از قبل گفته بودم. حجت الاسلام عاملی: چرا من را معراج نبردی. این را بصورت ذوقی درست کردند ولی حرف حرف کاملا درستی است. این را استاد من به من گفت من خیلی لذت بردم. ان هم این است که خدا میگوید به حضرت موسی که تو کلیم الله هستی به ابراهیم هم میگوید تو خلیل الله هستی ولی پیغمبر خاتم را که بردند معراج چون حبیب الله بوده است. تمام انبیا محبوب خدا هستند ولی چرا اسم پیغمبر ما شد حبیب الله. «الاسما تنزل من السما» یعنی حب این قدرت را دارد میتواند این کار را انجام دهد. شریعتی: «اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم». حجت الاسلام عاملی: حالا عطوفت خدا شروع بشود حد ندارد لطف خدا شروع بشود محبت خدا «رحمه من ربک» حد ندارد. کجا حد یقف دارد کجا بایستد فقط دنبال قابل است تا نزول شروع بشود. هر چقدر از این طرف طهارت از ان طرف هم شروع میشود لطفی که ان طرفش ناپیدا است. و به ما دستور دادند که ما هم ظهور محبت خدا باشیم مظهر ادب خدا باشیم. در کعبه وقتی امیرالمومنین را میخواست بیرون بیاورد که به فاطمه بنت اسعد خدا اسمش را علی گذاشت گفت: «فقفته علی علمی و ادبته بادبی» هر چه هست این جا است. «ادبته بادبی» یعنی با ادب خدا علی را تعدیل کردند. پیغمبر ما هم همین طور بوده است «ادبنی اربعین سنه» چهل سال خدا ادبش را به پیغمبر ارایه کرد. هر روز پیغمبر ما فرمود من از خدا هدیهای دارم. ان وقت حضرات معصومین علیهم السلام مظهر لاحدی خدا هستند در این اوصاف در لطف در رحمت. «ان امرنا لایحد» عجب جملهای است. «ان امرنا لایحد» یعنی امر ما لایحد است حد یقف ندارد شجاعتشان فصاحتشان. در روایت است که امام به اندازهی تحمل مردم صدای خوب خودش را نشان بدهد. امام سجاد که قران میخواند سقاها میامدند دم در میایستادند چنان مجذوب میشدند یک وقت میدیدند که اب مشک رفته است تمام شده است. ان جا است که به اندازه تحمل مردم شریعتی: چون ظرفیتش نیست. حجت الاسلام عاملی: ان وقت امیرالمومنین وقتی نگاه بکنی این لاحدیها را خوب میتوانید تماشا بکنید. شریعتی: چون اینها متصل شدند به ان لاحدی خدا. حجت الاسلام عاملی: «إن روح المؤمن لشد اتصال الی الله من شعاع شمس بها» شعاع شمس چطور به شمس متصل است امیرالمومنین اشد از ان متصل به مبدا اعلی است. چه میشود نتیجه این میشود که وقتی ضربت را خورد یقین کرد که دیگر تمام شد عمرش و لذا گفت: «فزت و رب الکعبه» «فزت» یعنی بار را به منزل رساندم و «فزت» که با شهادت پرونده من دارد بسته میشود. چه کسی «فزت» را ان جا نمیگوید فقط یک بار گفته است «فزت» ان هم همان جا است. ان وقت ان جا یقین کرد که از دنیا میرود پس یقین کرد که قاتلش ابن ملجم است. گفت حسن جان امروز این مهمان ما است. غذای من چیست شیر. از عین غذای من به این اقا هم به این شخص هم غذا میدهی که امشب مهمان ماست. قاتلش مهمان حضرت است. در دنیا یک ارادهای پیدا کن یک قلبی پیدا کن ببین قلب چقدر بزرگ بوده است. این قلب انتها دارد شریعتی: نه. حجت الاسلام عاملی: این عطوفت انتها دارد محبت خدا در جاهای مختلف ظهور پیدا کرده است لطف خدا کرم خدا عطوفت خدا. یک جای ان محیر العقول است ان هم عطوفت خدا بر گنهکار. میدانید که گناه نقار با خداست به تعبیر مرحوم حاج ملاحسین قلی همدانی. شریعتی: چه با خداست حجت الاسلام عاملی: نقار. نقار یعنی دعوا. میگوید نمیشود با یک دستت با خدا دعوا بکنی با یک دستت دسته گل به خدا بدهی هم نماز بخوانی هم با خدا دعوا بکنی. شریعتی: یا هم جور در نمیاید. حجت الاسلام عاملی: حالا کسی که عصیان خدا را کرده است حرمت خدا را شکسته است شما کسی را پیدا کنید که اهانت کردن به ان ولی به شخص موهن لطف بکند کرم بکند احسان بکند. این فقط در شأن خداست ان هم با اقایی. «ادبت عبادت بتکرم» با اقایی ادب کردی. بچه را میخواهی ادب کنی با اقایی ادب کن. یک عالم حرف در این است. اگر کار بدی کرده است شما. یکی از عرفا میگوید: همه نیکان را به خان و خانهی خود دعوت بکنند جز خدا. مشتری ادمهای بد بد است مال بد بیخ ریش صاحبش است. مال من است این نسبت را که نمیشود قطع کرد شریعتی: نه. حجت الاسلام عاملی: ما هر چقدر هم بد باشیم منسوب به خدا هستیم. این نسبت را اصلا نمیشود از بین برد. و لذا خدای متعال به این نسبت عمل کرده است. «عادتک الاحسان الی المسین و سبیلک الابقا علی المعتدین» عادت تو احسان بر بدکاران است و روش تو ابقا است بر معتدین یعنی معتد یک کسی که تعدی کرده است تجاوز کرده است خلاف کرده است میخواهد برود خدا دامن او را میگیرد میگوید کجا میروی. هنان است منان است اقبال میکند بر شخصی که میخواهد برود. «یا من یرحم من لایرحم العباد» ای خدایی که دلت میسوزد به دل کسی که دل هیچ کس به او نمیسوزد. همه میگویند عجب ادم بدی است شریعتی: ولی تو دلت میسوزد. حجت الاسلام عاملی: چون مال خداست غیرت دارد به مصنوع خود. کدام صانع است به مصنوعش غیرت نداشته باشد. و دنبالش عجیب است. «یا من یقبل من لا تقبله البلاد» ای خدایی که میپذیری کسی را که هیچ شهری نمیپذیرد. از دروازه شهر ردش میکنند مبادا بگذارید این وارد شهر بشود. این ادم چنان شروری است وارد شهر بشو شهر را مثلا به هم میریزد. «یا من یقبل من لا تقبله البلاد» هیچ کس قبولش ندارد. حالا یک قصهای این جا است حضرت اقای شریعتی ان قدر تکان دهنده است. یعنی خدا انگار عمدا این قصه را درست کرده است تا خودش را نشان بدهد جمال خودش را نشان بدهد. ان هم این است که یک پیغمبر بسیار بزرگوار امتش ان قدر گناه میکنند هر چه نصیحت میکند گوش نمیدهند میاید امتش را ترک میکند میگوید اینها دیگر ادم بشو نیستند. خدا فقط به خاطر این که چرا بندگان گنهکار مرا رها کردی به یک بلای عظیمی که هیچ کس تحملش را ندارد مبتلا میکند. یک نقطهی زیبای زیبای زیبای قران همین جا است در تمام کتابهای اسمانی هم هست. یعنی خدا شاهکار در عطوفت کرده است برای گنهکار. «و الله العظیم» عقل حیران است الفاظ عاجز است که حضرت یونس که تو چه حق داشتی اینها گنهکار بودند حق نداشتی اینها را رها کنی بروی. و به پیغمبر ما میگوید: «و لا تکن کصاحب الحوت» مبادا مثل ان باشی ناراحت بشوی از این که هر چقدر تلاش میکنی اینها به جایی نمیرسند. حضرت نوح کل 2500 سال عمری که کرده است 80 نفر درست شدند. رها نکرد چون میدانست که خدا اجازه نمیدهد امت را رها بکند. و یکی از علما میگوید که فرق حضرت عیسی با پیغمبر ما این است که حضرت عیسی به معراج رفت برنگشت. ولی پیغمبر ما رفت به معراج باز برگشت. ان وقت این پیغمبر با عظمت حرکت میکند میاید سوار میشود به کشتی کشتی پر جمعیت ناگهان دریا متلاطم میشود. هر چه بار داشتند ریختند دیدند باز تلاطم ولشان نمیکند. گفتند چه کار کنیم قرعه بیندازیم بالاخره بعضیها باید به دریا بروند. قرعه را که میاندازند اولین قرعه به نام حضرت یونس درمی اید. خودش هم میفهمد چه اشتباهی کرده است. فورا لباسش را درمی اورد. انسان عارف وقتی متوجه بشود یک کاری کرده است که از چشم خدا مثلا افتاده است برای هر کاری اماده است. من یادم نمیرود در منا به زایر یک حاجی از پاکستان نمیدانم چه کار کرده بود چقدر دلش شکسته بود چقدر در برابر خدا احساس روسیاهی میکرد ان زمان که رمی جمرات این گونه نبود. یک ستونی بود از همه جا سنگ میریخت ان جا. یک وقت رفت ان بالا ایستاد ان قدر به او سنگ زدند. من میفهمیدم چه احساسی دارد من میفهمیدم که چه لذتی دارد من میفهمیدم که با خدا چه مناجاتی چه ادبیاتی الان دارد. فورا لباسش را دراورد. دیدند این ادم بسیار صالحی است حیف است این را بیندازند. ان وقت کنار کشتی هم یک نهنگ بسیار بزرگی دارد جولان میدهد فقط کافی است که هر کس را بیندازی برود ته معدهی این نهنگ. یک لحظه تصور کنید وحشت این را تصور کنید. ادم زهر ترک میشود. یک نهنگی دهانش را ان جا باز کرده است منتظر است که شما کسی را در ان جا بیندازید. خدا این گونه پیغمبرش را گوش مالی میدهد. چرا به خاطر گنهکار. یاالله اگر گنهکار اب بشود از حیا و خجالت برود زمین هزار بار این کار را بکند کم است که خدا چه لطفی به گنهکار دارد پیغمبرش را این جوری معاقبه میکند. ان وقت گفتند شما نه از نو باز قرعه بیندازید. باز قرعه انداختند به نام ایشان باز قرعه انداختند به نام ایشان. همه چیز را فهمید. اتش ندامت شعله میکشد فقط میخواهد یک جوری جبران بکند بگوید به همه چیز حاضر هستم. گاهی من گفتم خدایا سن دین سن ایستین ان که خدایا تو میگویی همانی که خدایا تو میخواهی. ان قدر این تعبیر خوب است در برابر خدای متعال. این قصه قصهی خوبی است من هفته اینده تمامش میکنم. یک جمله میگویم. بعضیها میگویند حاج اقا یک چیزی به ما یاد بدهید ما بالاخره یک احساسی پیدا بکنیم. میگویم صبح که بیدار شدید دستت را بگذار سرت به نیت زدن دستت را سرت بگذار بگو خدایا من خودم را زدم تو مرا نزن. ان شاالله که خدای متعال همهی ما را بپذیرد. شریعتی: ان شاالله. خیلی خوب. ان شاالله که حال دلمان همیشه همین طور خوب باشد ان شاالله که همیشه مثل حاج اقای عاملی مثل خیلی از دوستان و عزیزان و همراهانمان زلال باشیم و ان شاالله خداوند متعال به برکت همهی این اشکها و همهی این زلالیها ان شاالله نظری هم به دل ما بکند. باید خداحافظی بکنیم. صفحه 470 قران کریم ان شاالله حسن ختام برنامهی امروز ما خواهد بود. برای مشارکت درطرح قربانی ماه شعبان که قبلاهم گفتیم دو قربانی در ماه شعبان المعظم اتفاق خواهد افتاد همچنان فرصت هست. همراه باشید با ما که ان شاالله قربانی این ماه هم مثل ماههای گذشته با شکوه هر چه تمامتر ان شاالله محقق بشود. حاج اقای عاملی دعا بکنند و همه امین بگوییم و ان شاالله از محضرتان مرخص بشویم. حجت الاسلام عاملی: گاهی بعضی از عزیزان میگویند حاج اقا من مشکلاتی دارم دارم خفه میشوم. یک دعایی برای ان کسانی که دارند خفه میشوند که میگوید خدایا من دیگر خفه شدم من هم بندهی توهستم. «و ما من دابه فی الارض إلا علی الله رزقها» خدایا من هم دارم میجنبم. این دعا را بخواند دعای مشلول. «یا جاری اللصیق» ای خدای همسایه دیوار به دیوار من «یا رکنی الوثیق» ای خدایی که رکن من هستی اگر تو نباشی من زمین خوردم «یا إلهی بالتحقیق یا رب البیت العتیقریال یا شفیق یا رفیق فکنی من حلق المضیق» حلقه دارد مرا خفه میکند دارم با این گرفتاری هایی که در زندگی دارم خفه میشوم «واصرف عنی» از من برگردان «کل هم وغم وضیق» هم و غم و ضیق و تنگی را از من بردار «واکفنی شر ما لا اطیق» چیزی را که طاقتش را ندارم از من برگردان «واعنی علی ما اطیق» ان هم که طاقتش را دارم ان جا هم دست مرا بگیر که ان را بتوانم به نحو احسن به جا بیاورم. شریعتی: ان شاالله. خیلی از شما ممنون و متشکرم حاج اقای عاملی. خیلی ممنون و متشکرم از توجه شما. من نام کسی نخواندم الا تو با هیچ کسی نماندم الا تو عید امد و من خانه تکانی کردم از دل همه را تکاندم الا تو جهت دسترسی به مجموعه بیانات ایت الله سید حسن عاملی کلیک کنید.
پایگاههای اختصاصی واکسیناسیون کرونا برای دانشاموزان + ادرس تجارتنیوز
دانشآموزان، میتوانند امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه، پانزدهم و شانزدهم مهر) در تهران، به پایگاههای اختصاصی واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.
جدیدترین خبرهای «مدرسه معلم» 16 خبربان
جدیدترین خبرهای «مدرسه معلم» 16 خبربان
نشانی مراکز واکسیناسیون دانشاموزان
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، اسامی و نشانی مراکز واکسیناسیون دانشآموزان پایتخت را اعلام کرد.
اعلام نشانی 95 مرکز واکسیناسیون کرونا ویژه دانشاموزان تهران
حضور دانشآموزان در این مراکز اجباری نیست و کاملا داوطلبانه و اختیاری است و از دانشآموزان و خانوادههای آنان دعوت میکنیم که برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه کنند.
دیوان صائب تبریزی (خشتی سپاس) – شهر کتاب آنلاین
خرید کتاب دیوان صائب تبریزی (خشتی سپاس) نوشته صائب تبریزی از انتش …
کتاب صائب تبریزی [چ1] – گیسوم
کتاب صائب تبریزیاثر یوسف علیخانی بوده و چاپ 1 آن در سال 1386 توسط انتشارات موسسه فرهنگی مدرسه برهان منتشر شده است.
صائب تبریزی – کتاب گیسوم
کتاب صائب تبریزیاثر یوسف علیخانی بوده و چاپ 2 آن در سال 1391 توسط انتشارات موسسه فرهنگی مدرسه برهان منتشر شده است.
اطلاع رسانی و نقد کتاب – زندگینامه صائب تبریزی برای بچههای مدرسه
زندگینامه صائب تبریزی برای بچههای مدرسه. 05 آبان 1386. داستان زندگی “صائب تبریزی”، شاعر پارسیگوی سبک هندی در قالب کتابی نوشته “یوسف علیخانی” مکتوب شد.
درباره صائب تبریزی – ایرنا
تهران- ایرنا- صائب تبریزی یکی از شاعران توانمند عهد صفویه و … اهل فضل و مدرسه را می توان از مهمترین محرک ها و انگیزه های این دوره دانست.
صائب تبریزی – پاتوق کتاب فردا
صائب تبریزی. فرزانگان. 1 2 3 4 5. ناشر : موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه). نویسنده : یوسف علیخانی. احتمال تاخیر در …
دانشآموزان پایه چهارم دبستان صائب تبریز معلمدار شدند | خبرگزاری فارس
رئیس ناحیه 3 آموزش و پرورش تبریز گفت: بعد از اعتراض خانوادهها کلاس مدرسه صائب تبریز با حضور خود معلم ت …
صائب تبریزی » دیوان اشعار » تکبیتهای برگزیده – گنجور
تکبیت شمارهٔ ۱: نشاط دهر به زخم ندامت آغشته است – شراب خوردن ما شیشه خوردن است اینجا. تکبیت شمارهٔ ۲: پردهٔ شرم است مانع در میان ما و دوست – شمع را فانوس …
صائب تبریزی | انجمن آثار و مفاخر فرهنگی
صائب تبریزی. انتشار : بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ – ۹:۱۴ ب.ظ; کد خبر : ۷۵۶۴; مشاهده : ۹۴۷. ارسال : تسنیم. برچسب ها. این مطلب بدون برچسب می باشد.
مجتمع آموشی ابوذر تبریز (@abouzarhs) • Instagram photos …
مجتمع آموشی ابوذر تبریز. abouzarhs.com تبریز نبش تقاطع ابوریحان و صائب تبریزی 04134777243 صفحه اینستاگرام مدرسه ابوذر تبریز پایه هفتم تا دوازدهم.
صائب تبریزی – پاتوق کتاب فردا
صائب تبریزی. فرزانگان. 1 2 3 4 5. ناشر : موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه). نویسنده : یوسف علیخانی. احتمال تاخیر در …
صائب تبریزی – آژانس خبری تحلیلی نصر – تگ ها
نصر: زنده یاد شادروان زین العابدین موتمن معلم،نویسنده ومحقق که ۴۲ سال سابقه تدریس در دبیرستان البرز در کارنامه خود دارد در تاریخ ادبیات معاصر ایران جایگاه خاصی …
صائب تبریزی
درود امروز میخواهیم درباره شاعری صحبت کنیم که نامش میرزا محمدعلی صائب تبریزی بود و لقبش ملک الکلام بود و در دوره صفویه میزیست.
معرفی و دانلود کتاب صوتی صائب تبریزی | یوسف علیخانی | کتابراه
کتاب صوتی صائب تبریزی نوشته یوسف علیخانی، به روایت زندگی یکی از بزرگترین غزلسرایان سده یازدهم هجری و نامدارترین شاعر زمان … ناشر چاپی, انتشارات مدرسه.
صائب تبريزي (مولف حیدر کریم پور) – كتابخانه مدرسه علمیه خواهران حضرت …
مشخصات کتاب صائب تبريزي در کتابخانه كتابخانه مدرسه علمیه خواهران حضرت ولی عصر (عج)
تیم دبستان دخترانه صائب تبریز عنوان قهرمانی را کسب کرد
خبرگزاری پانا:در رقابتهای طناب زنی مدارس ابتدایی دخترانه ناحیه 3 تبریز تیم دبستان دخترانه صائب قهرمان این دوره از مسابقات شد.
آرامگاه صائب تبریزی در باغ تکیه اصفهان(ساعات بازدید+ورودی) – اقامت ۲۴
جاذبه های گردشگری اطراف آرامگاه صائب تبریزی · هشت بهشت، · مدرسه چهار باغ، · پل مارنان، · سی و سه پل، موزه آموزش و پرورش اصفهان و · موزه کلیسای وانک …
چند روایت درباره صائب تبریزی و روز ملی این شاعر مهم سبک هندی | شهرآرانیوز
به مناسبت ۱۰ تیرماه، روز ملی صائب تبریزی، در گزارشی هزار کلمهای به روایت … و از مدرسه طالبان علم تا تکیه و لنگر سالکان طریق خواننده داشت.
SaebTabriz news دفتر مرکزی روزنامه سراسری صائب تبریز – VYMaps.com
خیابان حافظ-روبروی دبیرستان عفتیه, Tabriz, Iran |
از شیخ ملامحمد فضولی تا صائب/ عذرخواهی مسئولان مدرسه تلویزیونی …
در جریان کلاس ادبیات مدرسه تلویزیونی ایران، به مقام علمی ملامحمد فضولی شاعر پرآوازه آذربایجانی توهین شد. به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، …
صائب تبریزی – فروشگاه اینترنتی کتاب اسم
صائب تبریزی. افزودن به علاقه مندی. صائب تبریزی. نوشته یوسف علیخانی. نشر مدرسه … کلیات شمس تبریزی. 1 2 3 4 5. دیوان صائب تبریزی 1.
Driving directions to دبستان ابتدایی شهید حجت گلستانی, خیابان صائب …
Realtime driving directions to دبستان ابتدایی شهید حجت گلستانی, خیابان صائب تبریزی, Urmia, based on live traffic updates and road conditions – from Waze …
آرامگاه صائب تبریزی در اصفهان – Reisen Iran
مقبره صائب تبریزی یکی از شاعران نامی، در شهر اصفهان است. در متن به آدرس آرامگاه، بنا، ساعت بازدید، قیمت بلیط، لوکیشن دقیق و بیوگرافی صائب …
آرامگاه صائب تبریزی کجاست؟ لوکشین + 9 تصویر از مقبره شاعر …
صائب تبریزی با نام کامل میرزا محمد علی صائب تبریزی در سال1592 میلادی در تبریز متولد شده است و در سال 1676 میلادی در اصفهان درگذشت و ایشان را …
جایگاه زن در اشعار صائب تبریزی – کتاب سیتی
کتاب جايگاه زن در اشعار صائب تبريزي با انتشارات البرز فردانش و پدیدآوراندگان صحرا امیدوار,در سال 1395 به چاپ رسیده است .موضوعاتی که در این کتاب کار شده است …
آموزشگاه صائب تبریزی – دایرکتوری تبریز
آموزشگاه تدریس خصوصی صائب دارای اساتید مجرب و متعهد در تمامی مقاطع و تمامی دروس میباشد و … تدریس خصوصی در تبریز تدریس کلیه دروس دبیرستان:. در …
صائب تبریزی – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
میرزا محمدعلی صائب تبریزی اصفهانی (زادهٔ ۱۰۰۰ هجری قمری — درگذشتهٔ ۱۰۸۰ هجری قمری) بزرگترین غزلسرای سده یازدهم هجری و نامدارترین شاعر زمان صفویه است.
جوشش جوهر هستی در سبک هندی (خوانش صدرایی شعر صائب تبریزی)
برای این منظور تخیلات شعری را – که پویایی و حرکت درونی هستی را بازنمایی نمایی میکند- در شعر نمایندۀ برجستۀ نازکخیالان یعنی صائب تبریزی (1006- 1087 ق) …
دانلود و خرید رایگان کتاب صائب تبریزی – طاقچه
میرزا محمد علی صائب تبریزی از شاعران عهد صفویه است که در حدود سال ۱۰۰۰ هجری قمری در اصفهان (و به روایتی در تبریز) زاده شد. در جوانی مانند اکثر شعرای آن زمان …
دبیرستان نوبل – خریدان
آدرس : تبریز ، خیابان شهناز جنوبی ، بعد از خیابان پاستور ، بعد از خیابان صائب تبریزی.
تقدیر مدیر مدرسه صائب از شهردار و معاون مالی و اداری شهرداری منطقه 4
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار کلانشهر تبریز، مدیر و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه صائب با حضور …
لیست مدارس منطقه 13 محدوده جاجرود شهر تهران استان تهران – تیزلند
مدرسه فرهیختگان. مسیل جاجرود، خیابان صائب تبریزی، پلاک 166. منطقه : تهران، منطقه 13. محدوده : جاجرود · دبستان (ابتدایی) عادی دولتی پسرانه …
دبستان صائب تبریزی , Māzandarān , Iran – Mapsus.net
دبستان صائب تبریزی ; Place Types, : Primary school ; Address, : Mazandaran Province, Nowshahr, استان مازندران، شهرستان نوشهر،، دهستان خیرودکنار، Iran ; Coordinate …
دبیرستان نوبل – خریدان
آدرس : تبریز ، خیابان شهناز جنوبی ، بعد از خیابان پاستور ، بعد از خیابان صائب تبریزی.
صائب قیزلار مدرسه سی – École à تبریز – Foursquare
Découvre ce que tes amis disent de صائب قیزلار مدرسه سی. Avec ton compte Foursquare, suis des amis et des experts en qui tu as confiance et accède aux lieux …
نقشه آرامگاه صائب تبریزی | تیشینه همسفر باهوش شما
نقشه آرامگاه صائب تبریزی – لیست مکان های دیدنی نزدیک به آرامگاه صائب تبریزی بر حسب مسیر جاده ای و نمایش فاصله و زمان رسیدن … مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان.
برچسب ها – صائب تبریزی – آفتاب
میرداماد خیابان سهیل-تبریزیان ۱۴ – مدرسه آزادی نشانی خیابان ولی… دولت ۱۶ -مدرسه شیخ بهایی نشانی شیخ بهایی شمالی-تقاطع صائب… تبریزی غربی ۱۷-مدرسه صدیقه …
اهانت عجیب به ملا محمد فضولی در مدرسه تلویزیونی ایران – ایسنا
دکتر ابراهیم اقبالی در گفتوگو با ایسنا اظهار میکند: ملا محمد فضولی شاعر قرن دهم و صائب تبریزی، شاعر قرن یازدهم است و این طبیعی است که صائب …
کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی امورز برگزار میشود
نخستین کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی، سهشنبه، هفتم خرداد، از ساعت 15 تا 17 در تالار وحدت برگزار میشود. تالار وحدت در خیابان حافظ، …
صائب تبریزی – مهروماه
صائب تبریزی از مشهورترین شاعران عهد صفویه است که تاریخ تولدش مشخص … فضل و مدرسه را می توان از مهمترین محرک ها و انگیزه های این دوره دانست.
آرامگاه صائب تبریزی – تریپ باما
آدرس آرامگاه صائب تبریزی : اصفهان، محله لنبان، خیابان صائب. نمایش نقشه – آرامگاه صائب تبریزی … جاذبه های اطراف آرامگاه صائب تبریزی … مدرسه چهارباغ 2 km.
کلاس آنلاین – دبستان دخترانه یزدان مهر
خیابان صائب تبریزی غربی – پلاک 28 تلفن : 88068664. تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دبستان دخترانه یزدان مهر می باشد.
ساندویچی صائب – اروم بین
آدرس و شماره تلفن ساندویچی صائب ارومیه – برگر زغالی همبرگر مخصوص ساندویچی صائب در خیابان صائب تبریزی.
به قلم یوسف علیخانی؛ داستان زندگی «صائب تبریزی» منتشر شد
داستان زندگی شاعر معروف سبک هندی در 80 صفحه و شمارگان 3000 نسخه از سوی انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است. کتاب زندگی «صائب تبریزی» به شیوه داستانی شامل شش بخش: …
کتاب: صائب تبریزی – جویشگر علمی فارسی (علم نت)
انتشارات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، انتشارات مدرسه – 1386. موضوع: صائب، محمدعلی، 1016؟ – 1086؟ … مقاله کنفرانس چشم زخم دراشعار صائب تبریزی.
مدرسه فرهیختگان – دولتی – استادبانک
مدرسه فرهیختگان یک مدرسه ابتدایی پسرانه دولتی است. در این صفحه اطلاعات بیشتری از مدرسه … محله: ندارد. آدرس: مسیل جاجرود، خیابان صائب تبریزی، پلاک 166.
بررسی دنیا در غزلیات صائب تبریزی با تکیه بر قرآن و نهج البلاغه(جلد ۱
ثبات قدرت دویست و پنجاه ساله صفوی و جلوگیری از قتل و غارت های پیاپی قوم های نیمه وحشی که به ایران می تاختند باعث گسترش آبادیها و بناها و مدرسه …
آدرس و شماره بيمه ايران خيابان صائب تبريز | دایرکتوری یاسا
آدرس و شماره بيمه ايران خيابان صائب تبريز. بيمه ايران خيابان صائب … خ صائب – مابین تقاطع ابوریحان و قطران – جنب مدرسه ابوذر – پ524; phone 04134782186.
کتاب صوتی صائب تبریزی by Yousef Alikhani – Goodreads
کتاب صوتی صائب تبریزی book. Read reviews from world’s largest community for readers. در سال 1592 (میلادی) در شهر تبریز کودکی به دنیا آمد که در آینده اشعا…
وقتی پارک “صائب” از خود “صائب” برای مردم آشناتر است! – اصفهان
تابناک اصفهان: میرزا محمّدعلی صائب تبریزی در سال ۱۰۰۰ هجری در تبریز زاده شد. پدر او تاجری معتبر بود. خانوادهٔ صائب جزو هزار خانواری بودند که …
گرامیداشت ملك الكلام؛ «صائب تبریزی» در رادیو فرهنگ
برنامه «بدون تاریخ» امروز یكشنبه ۱۰ مرداد با موضوع گرامیداشت صائب تبریزی؛ شاعر غزل سرای سده یازدهم هجری ایران زمین از رادیو فرهنگ پخش می شود …
همه چیز درباره آرامگاه صائب تبریزی در اصفهان – این تودی
شاید آرامگاه صائب تبریزی در بین جاهای دیدنی اصفها کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، در صورتی این شخصیت بزرگ ادبی با اشعار خارق …
هتل های نزدیک مدرسه رشدیه تبریز
مشاهده هتل های نزدیک مدرسه رشدیه تبریز با امکان مشاهده نظرات میهمانان و موقعیت هتل های مدرسه رشدیه تبریز بر روی نقشه و امکان رزرو آنلاین هتل های مدرسه رشدیه …
آرايش نگار – کتابخانه مدرسه فقاهت
نسخههایی در کتابخانههای مختلف موجود است. مآخذ: آقابزرگ، الذریعه، 9/569-570، 19/106؛ شورای ملی (سابق)، فهرست خطی، 3/255-256؛ صائب تبریزی، محمدعلی، دیوان اشعار، …
زندگی نامه و آثار صائب تبریزی
زندگی نامه و آثار صائب تبریزی. … دورههاي پيشين وجود داشت و همچنين دوري از روش اهل فضل و مدرسه را ميتوان از مهمترين محركها و انگيزههاي ايجاد چنين حركتي …
روزنامه صائب تبریز
هشدار درباره امنیت دستگاه های خود پرداز رصد شده از روزنامه صائب تبریز هشدار … از روزنامه صائب تبریز رئیس کانون کارآفرینی خبر داد : افتتاح اولین مدرسه کار …
مقبره صائب تبریزی – آرامگاه اصفهان – جاکاو
صائب تبریزی در محله لنبان اصفهان و در کنار نهر نیاصرم در باغ شخصی خود که معروف به … مدارس اصفهان – لیست مدارس اصفهان -مدرسه های اصفهان -سایت مدارس اصفهان.
همه چیز درباره صائب تبریزی – نشاط آوران
اشعار صائب تبریزی در دل مردمان گذشته، حال و آیندگان ایران و سراسر جهان … و ظرافتی بی همانند، آن را از راه و رسم شاعران مدرسه جدا می کند.
خرید کتاب دیوان صائب تبریزی (2جلدی) – ویستور
خرید اینترنتی کتاب دیوان صائب تبریزی (2جلدی) اثر محمدعلی صائب تبریزی از فروشگاه ویستور با 5% تخفیف + ارسال رایگان و فوری به سراسر کشور.۰٫۰(۱)
دانشآموزان پایه چهارم دبستان صائب تبریز معلمدار شدند – معلم ایرانی
رئیس ناحیه ۳ آموزش و پرورش تبریز حاطرنشان کرد: البته در کلاس چهارم ابتدایی مدرسه صائب کلاسها هر روز با حضور معلمان جایگزین تشکیل میشد. وی با …
صائب تبریزی – دانشنامهی اسلامی
عموی صائب، شمس الدین تبریزی شیرین قلم، مشهور به شمس ثانی از استادان … و همچنین دوری از روش اهل فضل و مدرسه را می توان از مهمترین محرک ها و …
تحقیق درباره زندگی نامه و آثار صائب تبريزي
صائب در سال 1034 هجري از اصفهان عازم هندوستان شد و به هرات و كابل رفت. حكمران كابل، ظفرخان پس از مدتي به جهت جلوس شاه جهان عازم دكن شد و صائب را نيز با خود …
پست های مربوط به صائب
صائب تبریزی . . کپی. بعضی وقتا خیلی دلت میگیره از کارایی که در حقت میکنن ولی این شعر صائب تبریزی حقیقت ماجرا رو بیان میکنه: اثر ظلم محال است به ظالم نرسد
صائب در اولین سالروز رسمی اش در تقویم فراموش شد – ایمنا
مزار صائب تبریزی یک جاذبه است، یک مرکز برای جذب گردشگر و برگزاری جلسات شعرخوانی، شب شعر و … مدرسه ابوعلی سینا را که هنوز فراموش نکرده اید؟
مراسم بزرگداشت صائب تبریزی به همت بسیج هنرمندان استان اصفهان
معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان از برگزاری مراسم بزرگداشت صائب تبریزی در روز بزرگداشت این شاعر بزرگ خبر داد.
آرامگاه صائب تبریزی | Iran Attractions Inform
میرزا محمّدعلی صائب تبریزی بزرگترین غزلسرای سده یازدهم هجری قمری و نامدارترین شاعر زمان صفویه است. پدر صائب تبریزی تاجری معتبر بود. خانواده صائب تبریزی جزو …
درباره صائب تبریزی – کافه خوندنی
ادبیات, جایزه, کافه, خوندنی, کافه خوندنی, شعر, صائب تبریزی, … می بخشد و ظرافتی بی همانند، آن را از راه و رسم شاعران مدرسه جدا می کند.
پیام رسان گپ: Channel دبیرستان نوبل – Gap Messenger
مجتمع آموزشی نوبل #نوبل_مدرسه_زندگی تبریز، خیابان شریعتی جنوبی مابین چهارراه ۱۷شهریور و صائب، اول کوچه واعظ تلفن: ۰۴۱۳۵۵۵۵۵۷۸ www.nobel-ei.com
دکلمه زیبا: شعر از صائب تبریزی
پستشده در:۱ ماه قبل
تقویم ۱۴۰۱ + تعطیلات و مناسبتها – باحساب
… ۲ فروردینعید نوروز هجوم مأموران پهلوی به مدرسه فیضیه قم [۱۳۴۲ هـ ش] آغاز … صنعت و معدن روز آزادسازی شهر مهران روز بزرگداشت صائب تبریزیسالروز ازدواج …
دانلود رایگان کتاب مداحی pdf – ❤️ نکس
نماینده تبریز در مجلس: با گشت ارشاد می خواهند. … دانلود کتاب دیوان غزلیات صائب تبریزی. از: صائب تبریزی کتابهای شعر ۳۵۳ صفحه. دانلود کتاب مدرسه موفقیت.
اوقات خوش آن بود که با دوست بسر شد – ❤️ پاسخ ها
صائب تبریزی » دیوان اشعار » غزلیات » غزل شمارهٔ ۴۴۲۱. تامنزل من بادیه بیخبری بود. هر موج سرابم به نظر بال پری بود. چون سرو درین باغ ز آزادگی خویش.
Kitāb shināsi-yi āthār-i Fārsi-yi chāp shuda dar shibh-i qāra …
2019 · History( ثلاثه ، ۱۳۷ ؛ مدرسه عالیه ، ۲۱۸ ؛ معجم مقدمه های نوری است بر برخی تألیفات … آیینه ، ۳ مؤلف : میر علی کبیر ، در آن شاهدی از بیت صائب تبریزی آورده است .
صائب – معنی در دیکشنری آبادیس
اسم: صائب (پسر) (عربی) (تلفظ: sā’eb) (فارسی: صائب) (انگلیسی: saeb) معنی: راست و درست، رسا، رساننده، ( اَعلام ) صائب تبریزی: [قرن هجری] شاعر ایرانی که مدتی …
اپکس آنلاین – مدرسه دبیران رتبه ساز
اپکس مدرسه دبیران رتبه ساز؛ با اپکس یادگیری در دستان توست و میتوانید با کمترین هزینه در هر زمان و مکانی از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید.
Kitāb shināsi-yi āthār-i Fārsi-yi chāp shuda dar shibh-i qāra …
2019 · History[ انتخاب دیوان صائب ] || ۸۱۹۳ IV کلام صائب گزیننده : محمد صادق حسین و حاجی احمد حسین . … گزیننده : میرزا عاملای بلخی از شاگردان صایب تبریزی .
Šerḥ-i tuhfe
1800… موخده کسری واظهارها الله چمه ایزه شئ اسمیدر صائب تبریزی فکرشنبه نداردجمعه … خانم کاشی بیت خامس نشودطفل دبستان محبت به این مدرسه را شنبه و آذینه نباشد …
دانلود آهنگ جدید مجتبی دل زنده بنام والسی برای عشق – نیوزین
… ۹۸/۰۶/۲۸ خاطرات طنز و شنیدنی کاربران فضای مجازی از دوران درس و مدرسه + تصاویر … ۹۸/۰۱/۰۷ کلمات قصار/ صائب تبریزی: ز حرف حق درین ایام باطل بوی خون آید …
موشکهای هیمارس اوکراین بهزودی تمام میشوند – نیوزین
… ۹۸/۰۱/۰۷ کلمات قصار/ صائب تبریزی: ز حرف حق درین ایام باطل بوی خون آید · ۹۹/۰۷/۱۱ دانلود Instagram … ۹۸/۰۶/۲۹ کیف مدرسه ای جدید پسرانه و دخترانه اسپرت …